Prima mea dragoste: marea (Prima mea vacanță)

Ai putea zice că este o vârstă fragedă să te îndrăgostești, dar la 7 ani eu am fost vrăjită de mare. Și cum prima dragoste nu o poți uita, nici eu nu voi putea uita niciodată nisipul auriu, valurile albastre și briza care te mângâie.

Am fost un copil destul de bolnăvicios, iar părinții mei au decis să mă ducă la mare, poate aerul și apa sărată mă vor ajuta. Și mare dreptate au mai avut!

Cu aproape o lună înainte să încep școala, părinții mei m-au dus în cea mai mare aventură a mea. Mi-au zis cu zâmbete mari pe față și multă nerăbdare că mergem la Costinești. Bine că eram micuță, că mi-am dus cu mine o grămadă de haine- bineînțeles pe lângă jucăriile preferate. Dreptul la vacanță îl aveau și părinții mei, astfel am mers cu niște prieteni care aveau o fată de aceeași vârstă ca mine. Deja îți poți imagina de ce mi-a plăcut mie așa de mult această vacanță. Neavând mașini am mers cu trenul. Drumul nu s-a schimbat de atunci, tot faci în jur de 16 ore, dar nu voi putea uita niciodată banchetele cu mușama maro. Mersul cu trenul are un loc special în inima mea de atunci, nu contează care e destinația.

Am ajuns dis-de-dimineață, chiar înainte de răsărit și cum nu puteam ocupa încă camera, am ieșit la o plimbare pe malul mării. Stând în fața infinitului albastru m-am simțit chiar mai mică decât eram, dar frumusețea aceea a rămas mereu în suflet. Neclintirea a ținut însă doar câteva secunde, căci micuța de mine urma să facă o mare greșeală.

„-Mami, uite un tobogan! Pot să mă dau?”

Și înainte ca săraca să poată zice ceva eu eram deja în vârful lui, gata să mă bucur de acel moment. Dar când am ajuns jos, în loc fericire pură am simțit doar apă. S-a strâns ditamai băltoaca în capătul toboganului, unde eu am stropit mai mult ca un roller-coaster. Amintirea asta nu o poate șterge absolut nimic, mai ales că a trebuit să mă plimb restul dimineții cu hainele ude.

Acea vacanță a fost excelentă. Am văzut mai multe lucruri în acele 10 zile decât în toată viața mea. Am făcut o excursie la Mangalia, de unde ne-am plimbat pe plajă în direcția celorlalte stațiuni, de aveam impresia că fac circuitul sistemului solar. Apropo, știai că în fiecare stațiune găsești scoici diferite. De nu eram așa aproape de pământ, poate nici eu nu observam.
     Tot la mare am prins și data de 15 august -Ziua Marinei. Părinții m-au și dus la Constanța, unde am văzut un minunat spectacol pe mare și în aer. Ba chiar mi-am făcut și niște prieteni.

Am trecut bineînțeles și pe la CMSN Constanța să vedem un spectacol la delfinariu.

Am fost destul de tristă când trebuia să venim acasă, dar mi-am luat rămas bun de la mare și am promis că voi reveni în curând. Mi-am și ținut promisiunea, căci timp de 10 ani m-am întors în fiecare an.

Am ajuns acasă cu noi amintiri frumoase, noi experiențe de neuitat și un bronz de invidiat.

Aceasta a fost pe scurt prima mea vacanță. Pot spune însă că de atunci m-a prins boala călătoritului. Nu trece un an să nu merg undeva, măcar pentru câteva zile. Dacă vrei să ai și tu o vacanță de neuitat, îți recomand să alegi o vacanță cu Christian Tour.

După multa muncă din timpul anului cred că am și eu drepturile mele. Noroc că Christian Tour susține Dreptul la vacanță. Fiind o fată studioasă am și trecut pe la birourile din apropiere pentru niște sfaturi și oferte.

Am aflat foarte multe lucruri după puțină documentare. Poți alege din sejururi, circuite exotice sau culturale, dar chiar și vacanțe în România. Există o destinație pentru fiecare dintre noi. Un mare plus pentru mine a fost faptul că poți alege transport individual, cu autocarul sau cu avionul. Sunt plecări din 10 orașe cu avionul: București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Oradea, Arad, Baia Mare, Bacău, Târgu Mureș și Craiova. Astfel îți poți începe sejurul din cel mai apropiat loc. Poți alege circuite exotice prin India, Mongolia, China, Peru, Cuba, Japonia, Vietnam și multe alte destinații de vis. Dacă alegi să rămâi în România, tot poți alege din peste 36 de destinații la multe, la mare sau în stațiuni balneare.

După multe dezbateri eu am decis să aleg anul acesta un circuit cultural. Și pe când am crezut că treaba mea va fi mai ușoară, chiar acum am dat de mai mult greu. Trebuie să aleg una dintre multele destinații. Cum să alegi dintre Anglia, Austria, Bulgaria, Elveția, Franța, Italia, Malta, Spania, Suedia sau Norvegia? Și asta e doar începutul listei.
     Poate a fost soarta sau o pură coincidență dar pe coperta unui catalog am găsit maiestuosul dom Santa Maria del Fiore din Florența, pe care vreau să îl vizitez încă de când am citit faimoasa carte de Dan Brown: Inferno. Vreau să văd cu ochii mei toate clădirile, peisajele, parcurile și străzile. Vreau să fiu și eu captivată de oraș și de cultură. Vreau să mă simt din nou ca în urmă cu 15 ani, când am văzut pentru prima dată marea. Deja îmi imaginez cum va fi clipa în care voi sta în fața catedralei și voi putea vedea trecutul, prezentul și viitorul Florenței.

Articolul a fost scris pentru Spring SuperBlog 2019.